Menu

Επόμενη εκδήλωση


Notice: Undefined variable: nE_venue_image in /home/esethess/public_html/modules/mod_nextevent/mod_nextevent.php on line 158
????????? ??? ????????????
on 22-08-2017 at 20:30
at Ελευθεριακός Χώρος Sabot
takes place in
3 days 20 hours 37 minutes
Πρόσθετα

Ημερολόγιο

<<  Αύγουστος 2017  >>
 Δ  Τ  Τ  Π  Π  Σ  Κ 
 
21222324252627
28293031   

ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ

Διαφήμιση
Διαφήμιση

ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Διαφήμιση
Η ΕΣΕ Εκπαιδευτικών συμμετείχε στην πανεκπαιδευτική διαδήλωση της Τετάρτης 5/4 στη Θεσσαλονίκη PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΕΣΕ Εκπαιδευτικών   
Πέμπτη, 06 Απρίλιος 2017 17:15

Τροπολογία για την ειδική αγωγή

(ή πώς θα κάνουν κι άλλες οικονομίες σε βάρος των παιδιών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες)

Η τροπολογία για την κάλυψη των θέσεων στην ειδική αγωγή δεν είναι απλώς ένας ακόμα τρόπος να τρωγόμαστε μεταξύ μας, για το ποιοί θα εξασφαλίσουν μια θέση στα σχολεία. Η, κατουσίαν, εξίσωση του βασικού πτυχίου με τις διάφορες μετεκπαιδεύσεις και μεταπτυχιακά είναι μια συνειδητή επιλογή ώστε να περιοριστούν κι άλλο οι προσλήψεις αναπληρωτών, μέσω της κάλυψης κενών από μόνιμους με κάποια μετεκπαίδευση στην ειδική αγωγή. Είναι βέβαια και ένα μέσο ώστε να κονομήσουν κι άλλο όσοι στήνουν πανάκριβα μεταπτυχιακά και σεμινάρια πάνω στην ειδική αγωγή, κάνοντας εμπόριο ελπίδας σε βάρος των χιλιάδων αδιόριστων συναδέλφων.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα όλα τα δικαιώματα πρέπει να συνεχίσουν να είναι στο βασικό πτυχίο σε όλους τους κλάδους, αλλιώς μπερδευόμαστε σε επικίνδυνα μονοπάτια, όχι μόνο στην εκπαίδευση αλλά και σε όλους τους τομείς.

Και σε κάθε περίπτωση κανένας εκπαιδευτικός  ή, όπως πράγματι είναι, οικονομικός σχεδιασμός δεν πρέπει να γίνεται σε βάρος των παιδιών που έχουν ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες, των παιδιών που αντιμετωπίζονται ως παρίες στο υποχρηματοδοτούμενο και μονοδιάστατο εκπαιδευτικό σύστημα. Πρώτα πρώτα για τα παιδιά πρέπει να απαιτήσουμε:

*κατάργηση των επισφαλών σχέσεων εργασίας-μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή

*δίκαιη κατανομή των θέσεων, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που έχουν βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή

*ουσιαστική στήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, με την πρόσληψη ειδικού προσωπικού, όχι απλώς με τον χαρακτηρισμό και την απαλλαγή των παιδιών από τις γραπτές δοκιμασίες.

Αμάθεια-Ελαστικότητα-Απολύσεις:

Καλωσορίστε το σχολείο της αγοράς!

Εννιά χρόνια μνημονίων δεν διέλυσαν όσο θα έπρεπε το δημόσιο σχολείο. Και είναι τώρα η ώρα μιας ακόμα σοσιαλδημοκρατικής κυβέρνησης να κάνει τη βρώμικη δουλεία, βάζοντας ένα λιθαράκι στο έργο των προηγούμενων, προετοιμάζοντας, όσο τους αφήνουμε, και το έργο των επόμενων. Άλλωστε, το κράτος έχει συνέχεια, όπως δήλωσε ο υπουργός στη συνάντησή του με την ΟΛΜΕ.

Πειθαρχώντας στις επιταγές του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, εφαρμόζοντας τις συνταγές των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων στα εκπαιδευτικά συστήματα όλων των κρατών που δέχονται αρωγή εν μέσω της κρίσης από “ευαγή

ιδρύματα” όπως το ΔΝΤ, το σύνθημα και σε ό,τι αφορά τις ντόπιες εκπαιδευτικές τομές είναι: εξορθολογισμός (διάβαζε  μείωση προσωπικού), ευελιξία και κινητικότητα (διάβαζε εκπαιδευτικοί λάστιχο),αυτονομία (διάβαζε υποχρηματοδότηση και κλείσιμο σχολείων), αποκέντρωση (διάβαζε υπαγωγή στους δήμους) και βέβαια αξιολόγηση (διάβαζε απολύσεις, κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων). Στο βάθος όλου αυτού του σχεδιασμού διακρίνουμε την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, ένα φιλέτο που μετά την υγεία και την ασφάλιση -αφού τις ρήμαξαν- ετοιμάζονται να σερβίρουν στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Με ό,τι σημαίνει αυτό για την εκπαίδευση των παιδιών της εργατικής τάξης και για όλους εμάς τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση.

Η νομοθέτηση όλων αυτών των σχεδιασμών δεν είναι μακριά. Μπορεί στις διακοπές του πάσχα, μπορεί το καλοκαίρι.

Να μη μας πιάσουν πάλι στον ύπνο. Να πάρουμε στα χέρια μας τα σωματεία μας, συμμετέχοντας μαζικά στις συνελεύσεις και να οργανωθούμε για μάχη. Πριν να είναι αργά. Να ξαναπιάσουμε το νήμα των αγώνων. Κανείς δε θα το κάνει για μας.


Τρία σε ένα!! Μεγάλη επιτυχία!!

Η συζήτηση για το μάθημα των Θρησκευτικών στα σχολεία, η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών/στριών και τέλος η «καινοτομία» της  θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια  αποτελούν τρία παραδείγματα κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής  συναφή  ως προς τον ρόλο τους στην ιδεολογική μάχη στο εκπαιδευτικό πεδίο.

Το μάθημα των Θρησκευτικών αποτέλεσε κεντρικό πολιτικό ζήτημα «ζωής και θανάτου» της υπάρχουσας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Πολύ γρήγορα, βέβαια, ο ορθόδοξος  φονταμελισμός  μέσα από ένα παραλήρημα ισλαμοφοβίας και εθνικισμού καθαίρεσε τον τότε υπουργό και πάγωσε τους άτολμους κυβερνητικούς σχεδιασμούς περί αλλαγής του ομολογιακού περιεχομένου του βιβλίου σε εγχειρίδιο θρησκειολογίας.

Η ενεργοποίηση των ρατσιστικών ανακλαστικών στη βραχύβια διένεξη υπουργείου και εκκλησίας για το μάθημα των θρησκευτικών, έθεσε σε εγρήγορση και τα φοβικά σύνδρομα των γονιών εκείνων που δεν ήθελαν τα βλαστάρια τους να «μολυνθούν» από τα παιδιά των προσφύγων και των μεταναστών/στριών. Τα Υπουργεία Μεταναστευτικής Πολιτικής  και Παιδείας  φρόντισαν να ενισχύσουν και να νομιμοποιήσουν το φόβο ως βάση της συμπεριφοράς απέναντι σε πρόσφυγες και μετανάστες/στιες, θεωρώντας τον ως  φυσική και σχεδόν αυτονόητη αντίδραση. Αποφάσισαν, με γνώμονα την «εύρυθμη» λειτουργία της σχολικής κοινότητας και της κοινωνίας εν γένει, να αποκλείσουν τα παιδιά των προσφύγων από τα πρωινά μαθήματα, απομονώνοντας τα σε απογευματινά τμήματα μακριά από τα βλέμματα των άλλων. Στην περίπτωση αυτή οι κοινωνικές προκαταλήψεις οδήγησαν στη θεσμοθέτηση κοινωνικών διακρίσεων, οι  οποίες με τη σειρά τους αναπαράγουν και επαναθεμελιώνουν τις κοινωνικές προκαταλήψεις. Το χειρότερο όλων βέβαια είναι ότι με περίσσιο θράσος οι κυβερνώντες χαρακτηρίζουν αυτόν το σχεδιασμό «εκπαίδευση προσφύγων», πλασάροντας τον και με το ανάλογο περιτύλιγμα αντιρατσιστικού λόγου.

Στην τρίτη περίπτωση της θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια οι εκπαιδευτικοί καλούνται να υλοποιήσουν προγράμματα πάνω μεταξύ άλλων στο θέμα των έμφυλων ταυτοτήτων. Το γεγονός αυτό προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, καθώς προέβλεπε την ενημέρωση των μαθητών/τριών σε υποθέματα όπως το βιολογικό-κοινωνικό φύλο και την αποδόμηση των έμφυλων στερεότυπων. Ο ομοφοβικός λόγος της εκκλησίας, των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, αλλά και εκπαιδευτικών κυριάρχησε και σε αυτή την περίπτωση, μεταλλάσσοντας τις αρχικές και γεμάτες αποφασιστικότητα κορώνες του υπουργού παιδείας  σε μια χαμηλών τόνων ερμηνεία των «έμφυλων ταυτοτήτων» ως σχέσεις των δυο φύλων.

Τι είναι αυτό που ενοποιεί λοιπόν τους παραπάνω σχεδιασμούς της εκπαιδευτικής πολιτικής ;

Αρχικά, η διαπίστωση ότι στην εκπαίδευση η «διαφορετικότητα» αντιμετωπίζεται ως πρόβλημα και όχι ως πλούτος. Γι’ αυτό και στο δικό μας ομοιόμορφο εκπαιδευτικό σύστημα η ένταξη αποτελεί στόχο και όχι αφετηρία. Η συνειδητά άτολμη και βαθειά συντηρητική πολιτική των κυβερνώντων απέναντι σε ζητήματα ιδεολογικής σύγκρουσης,  και  η κοινή απόληξη αυτής της πολιτικής στην αποδοχή της  παντοδυναμίας της εκκλησίας, την ενδυνάμωση του κοινωνικού εκφασισμού, την επανεμφάνιση της ναζιστικής χ.α και άλλων εθνικιστικών αποβρασμάτων με λόγο και τραμπουκισμούς μέσα και έξω από τα δημόσια σχολεία.

 

Array Array
ΕΣΕ Εκπαιδευτικών

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 06 Απρίλιος 2017 17:16